Monday, September 22, 2008

Aktiviti hari Ahad, 21 sept.






Semalam, lepas aku balik kerja pukul 8.30 pagi, aku terus gerak ke Danau Desa untuk buka rumah yang baru aku dapat 16/9 dari auction. Pie pun on the way masa aku call dia pukul 9.00 pagi. Bila aku sampai, aku tengok tombol pintu tu jenis handle, old fashion type. payah nak jumpa jenis ni skarang. Pie pulak dah beli jenis tombol. Turut join aktiviti pecah rumah ni, peruzz dan awek nya. since Pie takde lock jenis handle tu, aku offerkan diri aku pergi kedai beli. since hari tu ahad, tak banyak kedai hardware yg buka. area sekitar danau desa, semua kedai hardware tutup. aku pun pergi mid valley, sebab boleh cari di ace hardware, carrefour, jusco dan world of locks, tapi hampa, semua kedai/pasaraya tu takde jual lock pintu jenis handle ni. Last skali aku round area bangsar dan jumpa pun lock jenis handle ni. Tu pun harganya RM22.90. Next time aku cari kat Mydin buat stock la. Tombol pintu yang jenis biasa tu pun kalau kat Mydin murah je, RM8.00 kalau kita beli lebih drpd 3. Sebenarnya bila Pie buka rumah ni, agak mengejutkan sebab rumah ni tak pernah diduduki. api belum masuk, air ada, kipas dan lampu belum pasang dan tiles dinding masih berkilat. Rezeki bulan puasa. Lepas pie siap pasang handle pintu tu, kita orang pergi usha rumah Peruzz pulak. rumah 1st peruzz ni masih dalam process pembelian, sebab peruzz beli subsale. dalam pukul 12.30 tengahari, kita orang pun balik. aku pun memang dah ngantuk gila, sebab aku baru balik dari kerja shift graveyard. Petang ni pulak ada buka puasa bersama PMC, so aku kena balik tidur. Petang tu aku sampai ngam2 time berbuka, di alamanda, the coast, untuk berbuka bersama rakan2 PMC. kehadiran memang ramai, ada member2 baru yang 1st time jumpa. selama ni sembang kat blog je. macam2 cerita keluar. Pakatan goyang aku masih belum bergerak. Moi masih ragu2 untuk invest. aku tak kisah, it's your money moi. Kau buatlah keputusan terbaik kau.





handle pintu yang lama gila nak cari










pie tengah pasang pintu




view dari main hall



0 comments:

Home Loan Calculator

Loan Calculator
Free loan calculator by Bankrate.com