Tuesday, September 23, 2008

Maybank grand auction @ Tancorp

Din yang macho..


Wow!! Din dah hilang.. magic!!

Hari ni 23/9/2008 aku temankan member aku, Din yang baru semalam confirmkan yang dia nak masuk auction under maybank, bertempat di Tancorp. Pagi tadi pukul 9.00 pagi dia ambik aku, then terus pergi OCBC bank Puchong untuk buat bank draft (kita orang staff, so charges 2.00 waived). Ngam2 pukul 10.20 sampai di Tancorp dan sempat register untuk bidding. Hari ni ada 3 flat penara yang akan di auction, Din pilih yang reserve price paling rendah, 49.5k. Sesampai di Tancorp kita orang jumpa one3838 dan met. Recently, kita akan jumpa sesame kita di tempat lelongan. Pada aku satu perkembangan yang baik, sebab ahli2 PMC aktif membeli dan menambah harta.




Daripada 3 flat penara ni, one3838 dapat reserve price berharga 60k, Met dapat reserve price berhatga 65k, sementara reserve price 49.5k met dan Din terpaksa lawan dan akhirnya Met dapat pada harga 65.5k. sebenarnya one3838 dan seorang makcik pun turut mendaftar untuk penara 49.5k ni, tapi mungkin sebab one3838 dah dapat satu, dia tarik diri, dan makcik ni pulak mungkin dia nak pada harga reserve price je. Lepas kalah bid, aku ngan Din pun balik sebab Din masuk kerja pukul 1pm, dan sebelum tu Din tunaikan balik bank draft tu. Untuk pelanggan bank sebenarnya ada charge rm10.00 kalau kita nak jual balik bank draft tu di OCBC, tapi staff dapat waiver lagi. Pengalaman pertama Din auction sendiri, gagal. Takpe.. Din muda lagi. Banyak lagi masa dia nak beli hartanah. By the way, aku tengok grand auction under maybank ni.. kehadiran tak menggalakkan. Dari cerita kawan2.. kebanyakan orang tak suka beli property auction dari maybank. aku tak pasti sebabnya, tapi dari segi kerjasama, maybank susah nak bekerjasama selepas kita beli property from auction.




Kejap lagi aku nak keluar ambil baju raya, shopping raya, dan pergi buka kat luar. Hari ni birthday bini aku. Semalam aku dah bagi hadiah handphone baru, handphone 3G. senang nak call, boleh tgk muka. Hari ni tak tau lagi nak makan kat mana.. rasa2 macam nak makan steak..
Previous Post
Next Post

7 comments:

  1. wow! met beli sampai 2 bijik ke? huh kayo kayo! anyway congrats...

    ReplyDelete
  2. woww.... dpt hp 3G
    besday aku ko nk bg apa faris? haha

    ReplyDelete
  3. boleh kau terangkan sikit apa maksud maybank susah nak bagi kerjasama tak? tidak melebihi 250 patah perkataan. aaa suruh orang muda din yg macho jawab.

    ReplyDelete
  4. waaa.. en.met dapat umah lg.. 2bijik lagik tuh.. cargas met.. ni umah sendiri ker ..umah org met..hehehe

    ReplyDelete
  5. en.din.. jgn putus asa.. bese la
    1st masuk tak dapat.. sifu2 pn byk kali jgk tak dapat kan.usaha lg en.din yerk..
    tahniah sifu met

    ReplyDelete
  6. bling2.. hadiah besday kau mintak ngan abang kau.. asri.. hahahah.. dapat elmonlondon..

    merc.. selalunya.. maybank tak tanggung o/standing amount.. macam lelongan kali ni.. maybank tanggung up to 10% from reserve price untuk cover maintenance, maintenance sahaja. cukai taksiran dan lain2 tak cover. kes member kita ayip pun ada problem dia beli dari maybank. tak beri kerjasama untuk pindah milik. kena tanya ayip for details.

    ReplyDelete
  7. ......memang...saya pun dah kena....
    ma*bank dan lawyer dia macam bertaki... nak gagalkan transfer dgn melewat-lewatkan hantar documents transfer pindah milik kepada lawyer saya. Bila kita gagal transfer dalam tempoh 90 hari (bank tempat kita buat pinjaman tak release pembayaran)dia boleh lelong sekali lagi, dapat another deposit 10%!... Hingga saat-saat akhir nak cukup 90 hari (lagi 4 hari) baru dapat documents, itu pun saya pergi kat lawyer office dia dan marah lawyer tersebut...dan dia buat pekak aja!!!
    Hati-hati kawan-kawan.......

    ReplyDelete