Saturday, February 7, 2009

6th February 2009, Tancorp Auction Day

Hari ini aku turun auction lagi, untuk Matt Kenya. Mtt dah balik Kenya, Satu Solution yang akan uruskan kesemuanya nanti. Permulaan yang baik untuk bulan ini, Matt berjaya dapat pada reserve price juga. Tak banyak unit untuk dilelong pada hari ini, tetapi ada satu hartanah di Bandar Tasik Puteri yang menarik minat 10 orang pembeli. Dari harga reserve 25k, melonjak kepada 57k akhirnya. Ramai juga agent2 yang sibuk bertanya aku masuk unit mana, sebab mereka nak buat deal. Ada juga orang perseorangan yang bertanya aku masuk unit mana, juga untuk deal dengan aku. Mereka nak secure pembelian mereka, dan sanggup bayar. Hari ini juga aku ditemani oleh Peruzz. Sekarang Peruzz dah pergi ke kebanyakan tempat auction. Cuma untuk Tancorp auction ni aku sangat2 sangap untuk mendengar cara auctioneers ni handle auction. Memang lama. Pernah aku hadiri mega auction di Renaissance Hotel dahulu, ada 4 auction house yang terlibat, 3 yang lain dah habis melelong rumah pada pukul 12.00 tengahari, tetapi Tancorp habis melelong pukul 1 lebih. Penat!! Rumah yang Matt baru menangi ini pun dah ada tenants sebenarnya. Tapi tenantnya foreigners dari Indonesia. Tenant rumah Syada pun foreigner, dari Bangladesh. Bila dah dapat kontrak lelong minggu depan baru mula kerja. Tak payah pecah rumah, tapi kena bagi notis mengosongkan rumah pula.

Esok aku ada di acara lelongan CIMB. Then nak buat wiring dan cuci rumah Kota Damansara pula. Yeah.. bekerjalah bersungguh sungguh.

5 comments:

syada said...

murahnye RP 25k je..
tenant foreigner?layankan je la..lps ni foreigner dr arab plak..jepun plak..aprika plak..kenya plak..ahahha..jenuh!

tahniah matt kenya..(bkn foreigner)..hee.

din said...

carikan kan aku tenant dari jepun leh tak?

aku nak beli umah tu la... hehe... :)

sepul_besut said...

tahniah syada n matt.. murah2 rezeki korang..

Matt Azuri Zukainain said...

Alhamdulillah...jarang dapat RP nie..kiranya dapat memang lain la feel dia..speechless..hehe

syada said...

aku x sempat nk lompat aritu..tp aku rasa..aku mmg jenis camtu kut..expression not so expressive! tp dlm hati sapa yg tau...Tuhan je yg tau..hehhee..
tq!=)

Home Loan Calculator

Loan Calculator
Free loan calculator by Bankrate.com