Wednesday, March 25, 2009

Property Auction Marathon sudah bermula.. Kita lihat siapa yang kena!!

First and foremost.. aku ucapkan tahniah pada Tuanbri kerana isterinya telah selamat melahirkan seorang bayi lelaki seberat 2.86kg di Hospital Selayang pukul 10.35 pagi pada 24 March 2009. Sila anjurkan TT gersang untuk Tuanbri dan Pie yang akan menyusul tidak lama lagi. Property Auction Marathon untuk aku telah bermula sejak semalam. Time2 auction tengah hebat macam sekarang, by the time tengahari pun bateri handphone aku dah nak habis. Padahal aku pakai 2 handphone.. Untuk semalam, aku cuma wakilkan colleague aku, yang membida untuk Bumi Lot di Sg Buloh. Kerana colleague aku Chinese, aku tolong registerkan dan bid on behalf of client. Hartanah bumi lot hanya boleh dibida oleh kaum Bumiputra sahaja, tak kira agent atau pembeli sendiri. Dari RP 150k, terdapat 4 bidder, harga akhir 171k. Nasib tidak berpihak kepada colleague aku. Tewas. Kerja2 site survey aku teruskan untuk bidaan2 dalam masa 2-3 hari ini. Noura turut menemani aku ke auction semalam. Tak tau duduk diam, tersangat aktif.



Untuk hari ini, marathon diteruskan untuk hartanah2 di Puchong. Saudara P dan WA (JV projek) telah berjaya mendapatkan hartanah di VM pada harga 82k berbanding RP 76k dan MV lebih kurang 160k. Ini satu contoh usaha yang aku lakukan untuk mereka mendapat harga yang lebih rendah. Asalnya budget mereka tinggi, melebihi 100k, sama dengan 2 competitor/sahabat kita yang aku kenal juga. Disebabkan ingin memberi laluan, 2 competitor/sahabat kita, telah divert ke hartanah yang lain. Saudara R, yang juga berbudget tinggi untuk membida VM telah divert hala tujunya kepada Condo KT, yang juga terletak di Puchong. Saudara R juga telah menang, RP 97.2k dimenangi pada 103k. Hartanah tersebut MV nya 150k. Saudara R akan membuat fully furnish untuk condo ini untuk meningkatkan kadar sewa.



Acara marathon ini akan diteruskan esok.. kita lihat sama ada Cik PM akan berjaya atau tidak untuk acara lelongan esok.

*Carian yang sampai ke blog aku untuk hari ini...

Keywords

faridzaswadi od asb
game bina rumah
bandar tasik puteri 2009 auction
penggunaan od
pecah rumah di oug tahun 2009
al rajhi friends
kos memasang jubin di kajang
kota damansara auction
suami keluar duit kwsp 2 tahun lepas beli rumah kemudian isteri keluarkan juga boleh ke
od asb

13 comments:

Matt Azuri said...

Bagusla Pokli berjaya dapat rege rendah...aku ader advise dia bid sampai RM89K je...wow..gelombang lelong sudah bermula..

bro..aku cuak ngan loan aku...esok aku call En Zul CIMB...dah la 2 rumah aku kosong plak la nie..dugaan betul lah

k.aida said...

wow... tahniah..... wa pun dapat vm pada hharga 93k tuk 850 sf, nih mmg untung bangat umah besar 1000 sf nih, tahniah. sampai skg pun ada lagi org dok kol tanya umah dah sewa ke belum, hahahha.. wa rasa nak beli lg je area situ, heheh, mentenen bape bang tertunggak? kehkeh...

Mohd Fazli (019-3516478) said...

terima kasih buat sifu faris..(sambil tunduk mcm org jepun...haikk..)..kerana bg ruang buat aku mendalami ilmu lelong melelong,korner baring,sepak terajang..hehehe..kerana faris jgk la dpt harga extra 5k dr RP..aku cek harga kt mudah rata2 utk 1000sqf ni 150k..below dr purchase price 178k...tak tahu sbb apa turun?maybe over supply..ada 4 blok..penghuni yg ada br 80% tinggal/sewa...pendpt aku la.tapi komen k.aida mcm best pulak.sampai skrg org masih call nak sewa..eh hem..jgn lupa rekemen rumah saya..hehehe...emm..tq jgk pd matt sbb wi guide line semlm.b4 auction aku still ingat apa yg matt pesan...bid sampai 99k je.tp berkat nasihat..tunjuk ajar percuma yg dberikan oleh faris dpt jgk harga 82k..alhamdulillah...kalau byr bln tu baru rm370+-...maintenance 150...total rm520...sewa rm900.....+ve income 900-520=rm380..sbb JV dgn W.Azmi bhg 2 rm 190..ok la..bayangkan kalau ada 5 rumah..setiap rumah ada rm200 +ve income..dah ada Rm1k pasif income.semua duit penyewa byrkan..aku rekemen sapa2 nk berkecimpung dgn ilmu lelong ni boleh la tanya sifu faris...guna servis 1 solution..anda pasti puas...!!! Ok la.,oh lupa k.aida..maintenance ada 10.6k...tp sbb JV dpt la tong2..tadi bank draf 10% pun tong2...dkt 8.2k jgk...sbb tu la baik kita bersatu untuk maju..berganding tenaga untuk memajukan bangsa.agama.dan negara kita...lepas ni kalau sapa2 yg berminat nk JV..mai habaq kat cek...ramai pelabur beratuq nak JV dlm properties ni..

Matt Azuri said...

wow..bagusla..biler kapal-kapal besar berlalu..goyang gak sampan kecik..hehe

btw, aku lupa lak pokli aku advise ko bid sampai 99K..lepas nie leh bid sampai 89K plak...walaupun aku jauh kat sini, namun ngan teknologi internet..alhamdulillah leh observe trend...setakat bagi advise boleh..tapi sendiri tanggung yekk...ramalan cuaca bukan selalunya betul..

guys, kalu kita bersatu insya-Allah akan dapat hasil nyer ngan lebih mudah kan...so pakat2 la carik JV partner..kenal2 la satu sama lain...baik melalui TT maupun intenet. Salam.

ctfarazila said...

Congrats all... harga murah tu masyukkkk... :)

Wida said...

Congratulation pada siapa yang menang!! Ni baru lah betul-betul masuk auction.. dapat harga murah bangat.. jauh dari mv.. alhamdulillah.. gembira untuk kawan-kawan..

puding_melo said...

tahniah.

Manaf said...

tahniah kepada semua yg dpt way below market value. doakan la aku pon dapat juga ye. ape2 pon servis satu solution mmg terbaik! saya mesti pilih!

Manaf said...

tahniah juga kepada tuan bri. semoga rezeki dimurahkan dan diberkati.

peruzz said...

tahniah papa bri..
thaniah gak pada seme yg menang tuh.. mmg besh la dapat rumah cam korang ni.. masyukk..
wa rase kalo berterusan camni kaum kite akan maju.. teruskan usaha JV ni.. wa rase JV lg besh dr sorang2
..lagi kukuh dan teguh..
lepas ni pn aku lebeykan projek JV jerk bile beli rumah ni..
hope dapat berkat dr korang semua.. hehe

carjunk said...

Tahniah pada semua yg menang bid.
Dah ramai JV nih..mcm nih aku pun nk kena JV gak ler. kalo idak,tak terlawan ler..hehe

syada said...

tahniah kpd yg menang...

hi noura..pekaba?hehee

Nahar said...

ermm.. dah terjawab la persoalan aku naper wan azmi gan pokli berada bersama2, ingat derang ni lawan bid lagi, rupa2nyer JV... bagus2
sorang pung power derang ni, apatah lagi dah JV .. powerranger la..
tahniah both of you...

Home Loan Calculator

Loan Calculator
Free loan calculator by Bankrate.com