Wednesday, April 1, 2009

Post-auction activity..

Awal April ni tiada auction yang menarik. Aku tumpukan kerja2 loan documentation dan siri pecah rumah. Hari tu, 31 March malam, aku pergi rumah Wida di Cyberia. Cerita lanjut tentang rumah Wida ini boleh rujuk blog Wida. Unit telahpun di kosongkan oleh penyewa. Ini baru first time aku masuk rumah Wida ini setelah sekian lama dibeli. Beberapa pembaikan perlu dilakukan, seperti leaking pada paip, aircond yang tak sejuk dan lain2 lagi. Kerja baik pulih perlu dilakukan dalam masa 2 minggu ini supaya rumah boleh siap disewakan untuk bulan May nanti.





Keesokan harinya aku mula sibuk untuk tugas2 post-auction. Tugasan pre-auction adalah siri survey dan setelah rumah dimenangi, aku perlu menyelesaikan tugasan2 lain. Sebelum itu aku ke Desaminium Azmi untuk pastikan grill telah siap dipasang. Aku nak kena tengok juga kerja2 orang. Kalau dia pasang senget ke, ataupun comot ke.. tapi takde masalah nampaknya. Hasil kerja ok.



Terus gerak ke MPSJ untuk mengambil 6 bill cukai taksiran, 2 untuk Apt PP, 1 untuk Condo KT, dan 3 untuk Apt LP. Untuk Apt DM kena ambil di MPPJ. Tujuan aku ambil bill cukai taksiran, kerana aku nak forward pada lawyer dan client. Cara kerja aku sekarang, aku akan minta bank jelaskan terus directly tanpa melalui pembeli. Ini disebabkan kes2 terbaru yang client aku menang melibatkan bill2 tertunggak yang tinggi sama ada dari maintenance office ataupun dari cukai taksiran. Aku harap cara ini berjaya, dan kurangkan beban client2 aku. Respond yang aku dapat dari lawyer sehingga kini, adalah positif, kerana lawyer telahpun mendapat maklum balas positif dari pihak lawyer bank pelelong.

8 comments:

tuanbri said...

tgk gambar aku yg aku x sempat nak cukur...

misai pun dah serabai...
ini semua pasal faris asyik tunggu aku depan opis aku pukul 9 mlm..

kerja aku kat opis x abis lagi..dah kena buat kerja satusolution..

sourplum said...

buat full time jela

drInspirasi said...

hoho..kat mana tu bri?

oneshah said...

salam bri..mcm pernah ku lihat lah ko..tapi di mana yaa..emmm

pokli said...

rumah kat mana tu....cantiknyaa....

Farid said...

Faris,
Kalau lawyer dpt push bank byr dulu OS,aku percaya lepas ni makin rancak gang2 blog masuk auction..Syabas untuk 1 selesai kerana concern ttg masalah client.Heheh.

-Keep up a good work-

k.aida said...

Bri... xmo tunjuk gamba anak ke... ke nak tunggu offer 1 juta dr faris baru tunjuk gamba nak, hahhaha, apa nama anak ni....

Manaf said...

lawa kondo wida nih. nak sewa pon senang,student mmu dan lim kok wing ramai.

Home Loan Calculator

Loan Calculator
Free loan calculator by Bankrate.com