Sunday, April 5, 2009

Pendekar Tanpa Nama (Ukail)

Semua maklum akan kehadiran putera sulung dalam family aku. So keadaan aku sekarang agak kelam kabut. Kerja kat pejabat sampai pukul 11. Kadang2x Faris datang opis aku, sambung lagi kerja Satu Solution. Sambil kerja, ramai jugak yg bertanya pasal rumah untuk dilelong dan rumah untuk disewa.

so nak dipendekkan cerita, sejak baby aku dilahirkan pada 24.03.09, aku dan wife still xde nama yg ngam untuk baby....semua yg datang tgk bg idea.  Aku panggil dia "Pendekar Tanpa Nama". Bila aku balik drpd kerja, bapak mertua aku tanya Irfan x menangis ke? Ibu mertua aku pulak ckp Haikal dah tidur la..adik ipar aku cakap Abu baru je tidur. Rupanya semua org dah pandai2x bagi nama kat baby aku.

Pagi tadi aku gerak awal ke JPN Shah Alam. Sebabnya, JPN KL(Maju Junction) tutup hari ini dan esok. 1st test. Pastu bila dah sampai JPN, dia kata semua dokumen dah cukup kecuali Buku Merah je xde...haah? xkan kena balik KL ambik buku? 2nd test. Aku suruh adik ipar aku hantar....

So semua dah ada..ambik nombor dan nak tulis nama dia kat borang. Mertua aku suruh bubuh Muhammad kat depan nama dia. 3rd test. Sebabnya, nama dia pelik. Takut org x tau dia ni bangsa apa. Aku dah tension.Sedangkan aku dan wife memang dah plan nak bagi satu nama je. Ukail.  Ok la...muhammad = yang terpuji. ukail = pintar,bijak.

Settle lah registration nama dia.Sebulan nanti ambik MyKid. Kesian kat dia.Aku rasa bersalah sebab dia hidup 10 hari tanpa nama. 


24 comments:

sourplum said...

ala comei nye.
besar mata die =)

sepul_besut said...

muka mcm bri daa.. aku cadang kan.. Muhammad Auction..

askrool said...

congrats....moga2 pintar seperti namanya.....tambah lagi satu umat nabi Muhammmad yg berkualiti

ctfarazila said...

comelnye Ukail (camno nk sebut ni?)... congrats papa Bri!

faris said...

pendekar!! jom gaduh..

wakif said...

lebat btul rambut dia...:)

puding_melo said...

welcome to the world ukail!

puding_melo said...

eh bri, nama betul hang apa?

tuanbri said...

nama aku = Pendekar Mata Empat

Datang dari Kg Batu

Matt Azuri said...

Alhamdulillah...semua selamat...bro, jadilah bapa yg baik k.

pie2020 said...

nampak nye brii takk ambill cadangan aku .. nama kann william..
hehehe ... apa pun tahniahh ...

bling2 said...

pendekar ukail,

klo brani jom la futsal...
bapak awak slalu rembat abg bling2 tau... hahaha

Tuah said...

woow..besar mata..comel..ikut mata siapa nie?mata bri mcm kecik jerk...

sian ukail...byk nama b4 dapat nama betul

ayip said...

wowww...sifu bri...tahniah..comei nyer...

jeguk said...

leebatnya rambut Ukail..

tahniah tuk sifu bri n wife...

drpd jeguk&wife&mirza&harith..

wakata said...

tahniah beb!

k.aida said...

pendekar ukail.... sumelllnyeee awak. rambut awak selebat janggut bapak awak........ kalo awak datang TT di ramal meh sini kakak dokong....hahahha...

semua ukail membesar menjadi anak soleh berjiwa besar yang berjasa sesuai dengan namanya.

Ya Allah, jadikan kami pemimpin bagi orang2 yg bertaqwa. Aminn....

syada said...

muhammad ukail..
selamat dtg ke dunia..=)

papa awak ni kelakar lah..awak nt kelakar gk ke mcm dia?hehehe..

tahniah..smoga jd khalifah Allah yg berguna suatu hari kelak..

sepul jb said...

congrats bri...Alhamdulillah selamat sume..ukail ni da besa mesti suke g william gak..hahaha

Wida said...

Hehehe.. Ukail.. alhamdulillah.. comelnya dia..

Patutlah lama betul Ayah Ukail lama nak bagi nama.. nama sedap rupanya ;)

faris said...

Pendekar!! Jom cuci rumah..

peruzz said...

WELKOME UKAIL.hehehe
ukail..,jom main wet futsal..hehe
ni pendekar tanpa nama ke.. pendekar byk nama.. macam2 nama pendekar ni org kasik erk.. hehehe

tuanbri said...

Faris,

time dia dah besar, xkan nak suruh dia cuci raumah gak...time tu dah ada staff..

Suruh dia jadi ulat, sudah la..

Nama dia dah menjadi sebutan kat opis aku....apa la...
Semua tanya bahasa apa nama dia

faris said...

@Macha : Takkan besar2 terus jadi ulat.. kau kena pupuk dia dulu.. cuci rumah.. cat rumah.. kau tengok cerita karate kid?? ahhaa..

Home Loan Calculator

Loan Calculator
Free loan calculator by Bankrate.com