Thursday, June 4, 2009

Jom cuti..

Dapat no 2 beb.. hehehh..

Penat beb semalam.. dari pagi sampaila ke pukul 12 malam aku kena settlekan apa2 kerja yang belum settle sebelum aku bercuti seminggu.. Kebanyakan job aku dah serahkan kepada partner2 Satu Solution malam tadi. Patutnya Cik PM nak sign Loan Agreement di HQ Ram Reza, tapi tak dapat.. tak siap lagi katanya.. aku tak berkenan dengan cara kerja mereka di HQ Ram Reza. Sad to say, from my first experience meeting them yesterday, aku tak boleh nak bagi mreka handle case2 client aku lagi kepada mereka di HQ. Aku hanya dapat bagi case kepada Mrs Junny sahaja. Sorry la Cik PM, tak dapat nak sign Loan Agreement lagi..

Cik PM nak sign Loan Agreement..

Settlekan collect kontrak2 lelong client yang menang minggu lepas.. jumpa valuer untuk inspect rumah Wakata.. Ada orang nak tengok rumah sewa.. aahh.. penat.. aku kena create satu system untuk aku relax lepas ni.. mula terfikir untuk ambil beberapa clerk...



Listing lelongan untuk bulan June dah mula keluar.. banyak gila hartanah2 menarik dengan harga yang gila best.. dah muncul. Aku nampak kerja tengah tunggu aku rabu depan.. hhehehh..

14 comments:

Wida said...

wow..cuti2 pun tulis blog lagik..

Saiful said...

dapat no.2 pulak..nanti bila dpt no 1 boleh buat kenduri doa selamat la..

cuti2 pun calculator/mesin duit faris tetap berjalan gak..rumah lelong..rumah lelong..sapa mau rumah lelong..

tahniah bro..

Manaf said...

bro faris, ape beza keje ram reza hq dgn branch kj? btw congrats for the sales achievement. bila nak dpt no 1? :P

sourplum said...

nk beli umh dlm 40-50k ade x

Wida said...

Sourplum..hari tu browse.. 20k pun terjumpa la.. bukan Rawang ye..

MattDemon said...

wow..tahniah bro...insya-Alalh tagret for no 1 plak lepas nie.

Mr Manaf, aku nak tolong jawab based on pengalaman deal ngan lawyer atau mana2 agensi la...gomen ke , bank ke, apa lah...yg membezakannya ialah human factor! Kalau cepat personnel wat keje..cepat la proses dia. Bukan salah agensi atau company..tapi peribadi officer. Aku berpesan pada diri sendiri nie agar tak mendelaykan keje..:)

sourplum said...

klu 20k mpu agi nk beli
kt mana ek tu?

mdizone said...

mmg bulan june banyak property2 yg hot2 dah kuar. prepare duit je la skrang nie. sure ramai yang nak membidding.

syada said...

woww...tuari no.3 now dh jump no.2. saya bangga sama kamu ayah! x sia2 kakak ikot ayah! - noura

faris said...

no 1 ka.. no 2 ka.. aku tak kisah sebenarnya.. yang penting ada sales..

Manaf : pada aku.. theyre not taking my clients case seriously.. completion date dalam bulan ini.. Junny dah lama hantar case tu pada HQ untuk settlekan Loan Agreement.. tapi kenapa tak siap lagi? Status aku untuk minta bank cover terus outstanding pun diorang tak tahu apa2.. baru nak rcvd instyruction daripada aku.. alasan mereka.. semua nya baru dapat.. aahh.. aku tak boleh terima alasan2 macam tu.. aku tak boleh nak jeoperdize masa dan duit clients aku yang telah dilaburkan..

bird said...

cayalah faris.. mmg kena bertegas sket dgn orang tak reti jaga clients ni..

jeguk said...

faris...respect kat anda...servis kena bagus maa..

emm...aku rasa da tiba ko kena fikirkan untuk cari clerk or assistant tuk bantu ko..takut nanti ko xtercover sorang2 jek..

kalau kau kat jb nak je aku mengofferkan diri..hehe

faris said...

Jeguk.. kau kena start tengok hartanah2 di KL.. Aku tak nampak sangat hartanah2 di JB dilelong dikawasan2 hot.. berbanding KL..

peruzz said...

no.2 tuhh.. tahniah bro.. bulan lepas no.3..bulan ni no.2.. bulan depaann.. same2 la kite nantikan..kalahkan jackie chan tuh..eh.. jackie ang daa

Home Loan Calculator

Loan Calculator
Free loan calculator by Bankrate.com