Saturday, June 13, 2009

Lelongan EonBank dan ResolutionAlliance 13/6/09

Pagi ini aku ke Ng Chan Mau untuk lelongan Eon Bank. Satu Solution mewakili 2 orang untuk membida hartanah di Pandan Indah RP 130k dan Subang RP115k. Tewas kedua2 nya. Terdapat 5 pembida untuk unit di Pandan Indah dan last priced bid at 150k. Unit di Subang pula terdapat 6 pembida, last priced bid at 141k. Memandangkan aku tewas di sini, terus aku gerak ke Lelongan Resolution Alliance. Partner aku Tuanbri berada di sana untuk membida satu unit apt di Cheras dengan RP 110k.

Unit di menangi pada harga reserve, 110k. Pemenangnya ialah Encik Khairul (lagi).. Ada satu the unexpected berlaku bila unit Penara 60k tiada pembida. Aku cargass minta tolong Boss Kimrealty aku untuk dealkan bagi pihak Tuanbri, supaya kami dapat masuk unit ini dan maintenance tertunggak di tanggung oleh pihak Resolution Alliance berserta kami nak claim komisyen untuk unit ini juga.. Berjaya!! Pihak Resolution alliance akan menanggung tunggakan maintenance dan kami juga boleh claim komisyen. Tuanbri terus register untuk unit ini, dan menang pada harga 60k. Hari ini ialah birthday Tuanbri yang ke 60, bersamaan dengan harga Penara yang di belinya. Tahniah orang tua.. hahahah..

Menurut banker Resolution Alliance, unit Penara ini telah terjual pada siri lelongan yang lepas pada harga 80k++.. dan pembeli tersebut tidak mampu untuk menyelesaikan bakinya dalam masa yang ditetapkan, lantas unit terlelong pada harga reserve 60k semula. Lagipun, tunggakan maintenance unit ini sebenarnya sekitar 300.00++ sahaja. Jadi.. siapa suruh bid tinggi2?? Kan dah tak boleh bayar..




Lelongan berikut yang akan Satu Solution masuk untuk client adalah Isnin ini. Minggu depan, jadual aku mula padat kembali dengan siri2 lelongan, termasuk lelongan mahkamah.

*Tuanbri yang agak teruja untuk menang Penara pada harga 60k, menyebabkan paddle patah. Sila lihat gambar di atas.. hahahah

26 comments:

pie2020 said...

ada menang kee tak .. .

MattDemon said...

wow...masyukk...memang rege penara patut lingkungan tue je...:)

Tahniah SatuSolution..Tahniah Tuan Bri..n happy 60th birthday..!

Hizam said...

pergh gile mantap menang Penara 60k. Mane nak dapat Penara harga camtuh? Tahniah Bri!!

gjie said...

tuanbri 60 y.o? betulkah?mcm x caye je

-ImanMuhriz-

mercly said...

tahniah org tua..

Anonymous said...

Perghhhhh...masyuk tuuu..Beli subsale pn x dpt hrga tu dah...Rezeki ulangtahun ke 60..heheh...

Congratss bri n syabas 1 solution...

wakata said...

wow, bday boy dpt present. wallah

Nazri@cengkok said...

tahniah Tuan Bri...itu namanya rezeki..best giler

Saiful said...

mcm mana penara boleh takde pembida masuk pulak..haha

sepul_besut said...

hehe.. lawak lah bri.. sampai patah padle.. ape pon tahniah bro..

Anonymous said...

tahniah tuan bri..
aku nak masuk penara tu,tp tertinggal bank draf.hahaha...
tak de rezeki...

bird said...

tahniah weh.. dpt penara 60k..

sourplum said...

Resolution alliance tu ape ek
tuan bri and faridz jadi agent bwh kompeni tu ke?

faris said...

@ Plum : Resolution Alliance tu nama bank pelelong. Mereka beli NPL dari maybank dan lelongkan hartanah2 tersebut.. RA memang bagi komisyen pada agent yang berdaftar.. tapi.. untuk lelongan under RA, kita kena dapatkan surat dari mereka untuk mereka cover maintenance tertunggak. dalam POS mereka tidak dinyatakan bahawa tunggakan maintenance di tanggung. perlukan surat lain. Jangan main beli je.. tanpa tengok POS. Kalau bank tak tanggung tunggakan ribu riban tu macam mana?

-tuanbri- said...

Jangan la korang percaya apa yg faris gebang korang..kipas tu dia yg patahkan..aku lak kena marah ngan auctioneer...

Penara tu last minit je aku masuk..aku tunggu je tp xde org masuk pun..so aku yg tanya auctioneer cde org ke yg masuk?

nak tau cerita sebenar? check out blog aku..hehhe..

syada said...

uit..tuanbri pun ade blog gak eh..br tau..kalo x..asek muka dia je kat blog faris..tp kat blog dia pun byk muke dia jgk..aha..

neway tahniah bday man..dpt adiah umah..=)

syada said...

" dalam POS mereka tidak dinyatakan bahawa tunggakan maintenance di tanggung. perlukan surat lain. Jangan main beli je.. tanpa tengok POS. Kalau bank tak tanggung tunggakan ribu riban tu macam mana? "

so..kalo kat POS x nyatakan mereka tanggung tunggakan..kena tgk kat surat mana tu? kena mintak dlu ke sblm msuk bidding?

Wida said...

Bri.. magic betulla birthday ko ni!! Selalu orang gila-gila lawan nak dapat Penara.. ko dapat RP je.. Selamat Hari Jadi Bri dan tahniah!!

Aku nye besday lak semalam.. tp xdelah menang rumah sebijik.. mungkin kena tunggu umur 60 tahun jugakla baru menang rumah pada hari jadi.. hahahaha

peruzz said...

heppy besday pakcik bri..hehe..60thn.. kene panggil pakcik la kan..hehe
besh la dapat penara harga tuh.. nilah rezeki namanye.. adiah besday tuhh
mari kite serang blog pakcik bri lak..pakcik bri da promote blog die tuh.. hehe

MattDemon said...

bri..apa link blo g ko..sila war-warkan..

btw..ramai gak June babies..ko, wida..ngan aku..sapa lagi aa...:)

rizal said...

cik syada.. maintenance fee tu kena request waive dari RA.. samada nk mintak sndiri or thru agent yg kita register.. nnt sblum auction dia akan bg surat la bgtau dia leh cover byk mn..

Anonymous said...

perhhh...jutawan khairul asyik menang rumah jer...tahniah....

-tuanbri- said...

matt

blog aku ada link kat faris ni..

kat blog pie je xde..walaupun dia partner...

pie2020 said...

tuan bri ..
awakk jgn cakapp tu macamm ..
awak kenaa pahamm .. blog saya.. forumm saya.. semua nye orgg lain yg maintaintt ... saya butaa it .... tak pandaii macamm awakk .. awakk semua buatt sendiri ..
harapp pahamm ..

cengkok@nazri said...

itu macam looo...jgn kecik hati..nanti ada la tu..hehehe.
sorry menyampuk sifu..

syada said...

ok tq rizal..

Home Loan Calculator

Loan Calculator
Free loan calculator by Bankrate.com