Friday, August 28, 2009

Lagi2 TNB

Office Satu Solution dah hampir siap. Carpet dah siap pasang. Cuma seorang Indon sahaja yang pasang carpet untuk keseluruhan office tersebut. Makan 2 hari juga dia nak settlekan. Bri pilih warna merah untuk bilik seminar dan warna hitam untuk lain2 kawasan. Sekarang, cuma nak pasang lampu dan masukkan perabot2. Sebelum itu, ingat nak vacuum atau bersihkan dahulu carpet tu.

Sekarang ni, Satu Solution dah mula guna pakai beberapa panel/network untuk kerja2 berkaitan. Bukan hanya lawyer dan banker, malah kontraktor/handyman pun kita dah guna beberapa orang. Sebelum ini pun kita dah guna 2, cuma ada pro dan kontra antara kedua2 kontraktor ini, jadi kami tambahkan lagi network kami. Semalam kami guna network baru yang di introduce oleh Uncle Dodi. Kontraktor pergi buat kerja pakai Honda City, hebat. Segala tangga dan wiring tools sumbat dalam Honda City.

Sebenarnya aku nak cerita pasal TNB dan procedure barunya. Aku baru kena tadi, untuk kawasan Puchong. Untuk kawasan Selangor, katanya, kita kena isi satu form lain dan kita matikan stem sendiri terlebih dahulu, sebelum kita serahkan kembali borang penukaran nama tersebut. Menurut officer di Puchong tersebut, benda ni dah implement beberapa bulan yang lalu. Ok.. aku aware, ada procedure baru, ada tambahan stem duty RM10.00 untuk borang aku janji yang baru itu, tapi untuk kawasan Cheras dan PJ, mereka tak perlu kan pelanggan yang pergi matikan stem dahulu, sebab mereka akan matikan stem sekali gus bersama borang penukaran nama. Leceh sikit kawasan Puchong/Subang ini. KL lain cerita, tak terlibat.

*Bulan Sept, aku dah nampak banyak unit yang best2 dah masuk listing.. heheh.. kembali cargasss

7 comments:

Anonymous said...

Bulan oktober ada tanah 1.2722 hektar, freehold RP63K alor gajah melaka. peluang tuh

Anonymous said...

Faris,
Since ko ckp Sept ade best, ko ngan bri email aa aku eh any interesting unit. Aku sendiri pon mencari, cume yg aku cr sebelum ni ade problem aha. Orait. Harap2 ade rezeki bulan yg berkat nih.
Hafiz Keramat

Anonymous said...

Salam.Selamat berbuka puasa.Tahniah 1 solution.Saya doakan anda terus maju.Seronok membaca blog anda

PG
pgtlr.blogspot.com
20rejab.blogspot.com

azlie said...

akupun sama la aritu, nak tukar nama tnb kene isi borang yg kata kita bertanggungjwb klu owner lama dtg balik claim deposit dia.. kene beli setem hasil rm10 (tapi diorg yg matikan la kan)..

dodi said...

haha.. nanti itu contractor handyman baru, sila kasi review dia punya job.. kalau teruk, awak kasi sound saja..

faris said...

@ Dodi: Nak review sambil william ka? Heheheh..

@ Azlie : Tempat lain, diorang yang akan matikan stem, tapi di Puchong ni.. client kena matikan stem sendiri pulak dulu..

@ PG : Terima kasih.. kadang2 aku rasa blog aku dah makin bosan.. hehheh..

@ Keramat : Nanti aku suruh Bri carikan sebijik dua lagi untuk kau..

@ Anon : Aku tak mahir lagi nak main tanah2 ni.. Hehh.

pie2020 said...

wowwo... opis sudah siapp ..... sudah boleh iklann kann bilik seminar utkk di sewa .....
projektor boleh beli satu

Home Loan Calculator

Loan Calculator
Free loan calculator by Bankrate.com