Friday, August 14, 2009

Lelongan RHB 13 July 2009

Hari ini, aku turun auction sekali lagi untuk membantu Macha Bri yang belum ada masa free untuk turun auction lagi. Satu unit sahaja yang client Satu Solution masuk. Unit Putra Ria, Bangsar. Bangsar beb.. dekat dengan LRT. Pergi Mid Valley jalan kaki. Tapi tetap low cost. RP bermula dengan 70k. Selalunya RP untuk unit ini dalam range 65k ke 90k. Ramai peminat. Ada antara client2 satu Solution yang berminat juga dengan unit ini, but, not advisable to bid dengan berbudget rendah, and of course, not advisable to bid above the market value.

Sesampai aku disana, a few agent cum ulat dah inform pada aku, ramai pembida. Tak banyak unit untuk dilelong pada hari ini. Sama seperti keadaan semalam di Henry Butcher, ramai yang hadir untuk bid hot property sahaja. 11 pembida.. dari RP 70k.. naik kepada 116k. Yeah .. Thats the spirit, bebeh!! Bid like theres no other hot property available anymore.. Client Satu Solution tewas. Last check market value, verbally dengan valuer, 80k sahaja. No further comment.

6 comments:

palie said...

oo..unit ni cam kenal ja..hehee...
ingat macha bri yg p bid..thanx fariz..xdo rezeki lagi..

Anonymous said...

huih, banyak tu beza dengan market value.. mesti diorang kira ikut harga sewa.. sebab sewa kat situ RM700.. so buleh dapat +ve cashflow masa BLR tengah rendah nii..

wan zairulakman wan ibrahim said...

bg aku kalau dah dekat2 MV lebih baik beli sub sale..tak fening kepala....

MattDemon said...

nasihat aku...bid tinggi-tinggi sampai cucur atap...bid tinggi-tinggi lagi..sampai jatuh tertiarap...keke..:)

-tuanbri- said...

palie@
ini job bawah satu solution...
aku atau faris akan susun jadual. siapa yang pergi tempat ni, siapa yang pergi tempat tu...

aku lak busy time tu.terpaksa suruh MachaFaris pergi bid...

ada yang beli rumah tu nak buat hostel utk pekerja diaorg yg kerja kat MidValley..

palie said...

xda hal la bro..

Home Loan Calculator

Loan Calculator
Free loan calculator by Bankrate.com