Saturday, August 29, 2009

Satu Solution @ Work

Jumaat malam pergi check office, carpet baru siap pasang Jumaat petang. Harga agak murah.. untuk keseluruhan office dipasang carpet, kosnya RM1800.00 sahaja untuk harga carpet dan upah pasang. Kemas sampah sikit2.. pukul 12 malam baru chow.. buat kerja sorang2. Agak excited sebab aku akan mula beroperasi dari office selepas ini. Semua file2 client yang menumbun di rumah aku akan diletakkan di office. Minggu depan akan start beli peralatan pejabat. Partner2 Satu Solution juga akan mula buat full time tak lama lagi.









Sabtu pagi.. ke Casa Subang. Bilik kecil ada masalah tiles dan masih under warranty dari pihak management. Jadi.. no cost involve. Mula2 ingatkan cuma ada 8 keping tiles yang rosak, rupanya bawah katil ada lagi tiles yang ada ruang kosong bawahnya.. tukar sekaligus. Semenjak Casa Subang berpindah kepada pengurusan baru juga, maintenance charges telah berkurang kepada 100 lebih sahaja.. 114 kalau tak silap aku, berbanding maintenance fee lama, 180.00 sebulan. So far ada a few potential tenants yang berminat, cuma most of the potential tenants adalah foreigner.



Kemudian settlekan hal rumah di Astaria. Penyewa akan ambil kunci Selasa ini. Ada a few minor repair kena buat. Aircond masih berfungsi dan sejuk, cuma kena servis sikit sebab dah berbunyi2, dan cari remote baru. Sliding door pun kena repair sikit..





5 comments:

Anonymous said...

dah malas nak tulis letak gambar je kan..

faris said...

ye.. saya memang malas.. heheh

MattDemon said...

wow...office nampak menarik la...nanti semua director adaer bilik sendiri la..wow...tahniah guys..!!

Anonymous said...

boleh bagi tau sape yg pasang karpet ni? tengah carik nak pasang karpet yang murah.

faris said...

@Anon : Cari kat jalan TAR, KL.. carpet rajah ke hapa ntah.. aku pun dah lupa.. ni aku ambik paling murah punya..

Home Loan Calculator

Loan Calculator
Free loan calculator by Bankrate.com