Monday, October 5, 2009

Lelongan 3 Oktober & Work in progress

Sabtu lepas.. ada beberapa unit yang client SS masuk membida. Tewas unit Shah Alam Seksyen 7. RP dari 150k naik kepada 190k. Percubaan pertama Joefizi untuk membeli rumah lelong. Walaupun budgetnya agak tinggi, tapi ada orang lain yang budgetnya lebih tinggi. Tak mengapa.. Joefizi akan cuba menebus kembali pada Sabtu hadapan untuk 2 buah unit terus. Unit Cendana juga tewas. Dari RP 65k naik kepada 87k. Hanya Wan Azmi yang berjaya mendapatkan hartanah lelong lagi, di lelongan Eon Bank.

Since aku dah pakai beberapa handyman/kontraktor untuk kerja2 baik pulih, semuanya berjalan lancar. Rumah Asri.. masih in progress. Tinggal pintu yang belum siap.




Rumah Peruzz, yang mengalami masalah tiles, telah siap dibaik pulih. Bakal2 penyewa dah mula tengok unit Peruzz.





Apt MC Renza pun dah siap pasang tikar getah. Beberapa bakal penyewa juga dah mula tengok unit. Belum confirmkan lagi.





*Esok, Selasa. Hari terakhir untuk aku daftarkan untuk lelongan RHB 10 Oktober. Siapa2 nak mendaftar, email pada aku hari ini.

21 comments:

joefizi said...

sifu faris,

nanti lepas dapat info yang di perlukan, bagi tahu yer

nak atur perancangan yang lebih baik. yang paling saya takot kavaet tu.

faris said...

Ok Boss..

azlie said...

naik 190k ke rumah jiran aku tu hoho.. hopefully cpt2 la die tebas lalang tinggi 4 kaki kt blkg tu :)

sourplum said...

landed house ke?
bpe bule sewa tuh

arif said...

makin cergas SS...
caya lah....

arif said...

arif = engkubujal2211

Hizam said...

Faris bro...aku dah tau dah mana dtg nya masalah "Malware Detected" bila aku surf blog ko dan juga blog rakan2 lain...

Masalah ni dtg dari blog "Bling2". Cuba ko delete blog Bling2. Sure ok punya. Sebab bila aku remove blog Bling2 from blog aku, masalah "Malware Detected" tuh solved!!

Bling2...apa hang letak dlm blog hang? Sudah dijangkiti Malware tuh!!

treec00l said...

sifu fariz,

boleh bg anggaran bajet kalo nak pasang full tile (quality sedang2) utk flat 625ft2 x?

brape lama anggaran masa sub-con 1sol ni?

anggaran saja ya.

Wida said...

Rumah Asri yang mana ni? Penara ke? Cantik jugak..

sepul_besut said...

ptot lahh.. virus bling2 rupe nyer.. aiyoyoyo.. hutang aku ada lg kt faris.. bro cpt email bro.. :D

joefizi said...

azlie,

ko jual rumah ko kat aku 190k lah.
ko dah untung 10k.

hehehe. suke2 aku je

GBuddy said...

S Alam sek7 tue yg. masuk iklan Metro kan? Aku try call number kat situ tapi bukan orang2 SS yang respond kot (walaupun tak kenal gak suara orang SS, hehe). Btw, memang dia advise dah ramai sangat berminat rumah tu and memang dah dijangka harga akan melambung...

MattDemon said...

tahniah SSCS, dah kembali cargass!!

azlie said...

--> joefizi

iyelah aku jual 190k kt ko.. btw rhb punye panel valuekan rumah aku tu 180k je haha..

sape yg bakal jadi jiran aku ni? dia tak layan blog faris ke? meh la berkenal2an huhu

joefizi said...

ape 180k sahaja

ko tak tanye tempat lain ke<>?
bukan rm200k ke<>?

joefizi said...

kalau camtu kalau jual lah 180k kat aku. huhuhu.

mamat yang menang tak masuk blog ni rasenye

Anonymous said...

Saya nak minta pandangan kawan2 kat sini. Saya dah baru dapat satu apartment masa RHB auction 10/10/09. Rumah tu masih ada orang duduk. Mungkin owner asal. Soalan saya, bila saya patut maklumkan orang tu, saya dah beli rumah tu dan nak mintak dia kosongkan rumah tu? Ikut kata agent, nanti dulu tunggu sampai bank semua settle. Apa pandangan/ pengalaman kawan2 yang dah biasa dengan urusan ni? Nak ikut cakap agent tu ke?
-Nizam-

Anonymous said...

Saya nak minta pandangan kawan2 kat sini. Saya dah baru dapat satu apartment masa RHB auction 10/10/09. Rumah tu masih ada orang duduk. Mungkin owner asal. Soalan saya, bila saya patut maklumkan orang tu, saya dah beli rumah tu dan nak mintak dia kosongkan rumah tu? Ikut kata agent, nanti dulu tunggu sampai bank semua settle. Apa pandangan/ pengalaman kawan2 yang dah biasa dengan urusan ni? Nak ikut cakap agent tu ke?
-Nizam-

Anonymous said...

Sorry...terdouble posting. Maaf yer tuan rumah...

pie2020 said...

nizam ..

try jumpa orang yg duk rumah yg hang beli tu... slow talk duluu .. tgkk apa feedback dari dia ....

Anonymous said...

Tq pie, mlm esok nak pi try jumpa dia. Tengok dari luar rumah tu, kasut & selipar nampak macam meriah. Ramai 'rakyat' dalam rumah tu rasanya. Harap2 penghuni rumah tu jenis yang boleh berunding la.
-Nizam-

Home Loan Calculator

Loan Calculator
Free loan calculator by Bankrate.com