Saturday, October 10, 2009

Lelongan Hari Ini..

Satu Solution kena handle 3 tempat lelongan yang berlainan hari ini. BTS, Renaisance dan Royal Bintang Seremban. Bling2 tolong cover Seremban.. rupanya sesampai di seremban, unit called off. Sia2 pergi. Pagi sebelum gerak ke Seremban, Macha Bri dah confirm kan dengan pihak pelelong, unit masih aktif. Aku pula ke BTS. Sebelum sampai aku tanya bidder, dah register ke belum. haih.. rupanya called off juga. Tinggallah Renaissance untuk lelongan RHB. Well.. aku tak letak harapan tinggi untuk lelongan Mega RHB kerana aku dah biasa, dah alami dan aku tau aku akan alami lagi. Betul.. kekalahan. Kalau menang, pada harga rendah.. bersyukurlah.
Di Renaissance, aku jumpa ramai rakan2 kita. Ada yang dah lama tak jumpa.. ada yang selalu jumpa.. dan memang ramai.. Met yang aku dah lama tak jumpa pun ada. Dia tahu ramai rakan2 yang akan hadir.. jadi, dia bawa kad kahwin dia untuk diedarkan. Met akan berkahwin hujung bulan ini. Untuk lelongan hari ini, aku cover bilik Ehsan. Pelelong buat lelongan tak ikut turutan. Ikut suka hati, ikut yang paling ramai dia settlekan dulu katanya. Gila lama aku tunggu. Ilham dari 80k naik kepada 101k. Client SS tewas. Saujana Ria sold at 39k, client Fara tewas. Budget agak rendah. Lama sungguh aku menunggu untuk Lot No 126, Taratak Muhibbah. Setelah menunggu agak lama, pelelong announce untuk unit2 berikut yang dilelong.. kesemuanya single bidder. Dan termasuklah Taratak Muhibbah. Serious aku agak terperanjat. Mega Auction + RP 54k + Taratak Muhibbah.. Single Bidder. Hahaha.. It doesnt add up. Aku namakan dia rezeki pengantin baru di Hari Raya untuk Carjunk. Tahniah Carjunk.
Selesai lelongan, sempat aku settlekan hal rumah VM Wakata dan beli kerusi opis. Lepak di opis kemas2 sikit.. Esok jangan lupa datang Open House Satu Solution.

11 comments:

topeq said...

kalo aku datang lambat mknan tu ade lg x?ke kol 4 da ttup da....hhehahe

faris said...

datang je..

sepul_besut said...

uik best nyer dapat RP.. tahniah carjunk.. Faris.. camner nak kontek broder y pasang tiles tuh??

hairi said...

bro ko tau x semalam saujana ria aku dpt rp?hehe tkt ko lupa or x tahu..nanti nak mntk ss bukak rumah ok..kali ni aku nak join sekali..tq atas jemputan rumah terbuka ss wlupun aku xdpt dtg..

MattDemon said...

wow..Teratak Muhibbah dapat RP!..berita gempak untuk aku di kejauhan nie..tahniah Carjunk!

arif said...

tahniah dpt rp... jeles aku....

bro... bila acara pecah rmh???

carjunk said...

Woww!!terima kasih SS. Saya mesti pilih. hehe. Aku tak berkesempatan nk gi auction sendiri, then minta faris tolong bidkan. Tak sangka leh dpt RP. Lepas nih boleh la gi melawat rumah. Hope semua nyer ok.
Siap aku x sehat semalam sampai hari nih. Maybe terkejut kot menang RP. memang tak sangka langsung. hehe. :D
p/s: sorry tak dpt gi open house-dpt MC!

pie2020 said...

carjunk ...

tu rezeki orang yang kira baruu kawin gak lah......hehe .. tahniahh.... tu lah tak sangkaa kann .. mmgg rezeki hangg ....
jgn lupaa williamm yerkk ... hehehehe

joefizi said...

tahniah mr carjunk

aku pulak kalah
satu dari RP rm108k boleh naik sampai rm141k
lagi satu aku nak bid call off pulak

last week pun same dari rp150k boleh naik sampai 190k.

memang gilos.

aku relax dulu lepas ni, tunggu baby aku lahir dulu bulan 12 ni. baru aktif balik mencube.

carjunk said...

Tq pada semua.
Nanti carjunk belanja william pada SS. tapi kena bawak ler sbb tak pernah gi sana lg.haha!

joefizi - takper.cuba lg. cuba sampai dpt. untung2 dpt RP.

sourplum said...

sonok nye dgr org dpt RP..

Home Loan Calculator

Loan Calculator
Free loan calculator by Bankrate.com