Saturday, December 12, 2009

Lelongan CIMB dan Sesi Cashflow101

Seperti mana yang telah di beritahu sebelum ini, Satu Solution akan menganjurkan sessi Cashflow101 pada 19 Disember ini, dari pukul 10.30 pagi sehingga 5.30 petang. Kepada yang berminat untuk hadir, sila emailkan butiran anda kepada Tuanbri di alamat Bri@Satusolution.com. Bayaran RM45.00 dikenakan untuk setiap orang dan bayaran adalah termasuk hidangan tengahari dan percuma ebook Pie2020. Cashflow101 adalah boardgame yang beradaptasikan kehidupan harian kita dalam pusingan rat race, dan bagaimana peluang, pengaruh rakan2 dan pengurusan kewangan kita membolehkan kita keluar dari rat race, menuju financial freedom. Hanya 16 peserta maximum untuk sessi kali ini. Email tuanbri untuk book tempat anda, selewat-lewatnya Khamis 17 Disember. Terima kasih.

Lelongan hari ini, ada 2 tempat. Aku ke lelongan CIMB yang bertempat di Cititel Hotel, Midvalley. Sepatutnya ada 6 unit, tapi satu called off. Dari 5 yang di bida, hanya 2 yang di menangi. Unit Faberia Condo bersaiz 594sqft dengan RP96k naik kepada 140k. Menyamai MV. Unit yang di menangi adalah untuk DVT Condo dari RP 68k naik kepada 82k dan PD Apt pada harga reserve 48k. Di lelongan Eonbank, Hafiz yang first time turun membida untuk unit KD Gugusan Dedap, kecundang. 17 bidder untuk unit ini, harga dari 65k naik kepada 88k. Yeehhaaaww..

Ramai juga rakan2 kita yang turun di lelongan CIMB Bank tadi. Badrul (Taiko baru JV partner Wan Azmi), Megat, Asrif, Met and the gang selain agent2 geng2 aku. Sebelum balik, aku jumpa Ali the auctioneer. Ada proposal baru untuk kembangkan dunia pelaburan hartanah ini. Nampaknya Ali yang dah berkecimpung lama dalam bidang hartanah akan menapak lebih jauh dalam bidang ini. Beliau akan mula melancarkan sesuatu yang baru penghujung tahun ini. Sama ada Satu Solution will be part of it, itu akan di bincangkan kemudian. Sebenarnya, Ali pun baca blog aku dan rakan2 kita juga, jadi dia nampak satu potensi besar selain dia nak kembangkan syarikat dia ke seluruh Malaysia. Dia nak jadi satu brand name yang kuat untuk satu syarikat hartanah Bumiputra. Goodluck for him dan aku akan support.

Untuk listing bulan Disember ini semakin banyak unit2 yang menarik untuk di bida. Cuma bank yang melelong sahaja tak best, Public Bank dan RHB Islamic (Tiada komisyen untuk agent dari pihak bank). Later on aku akan cuba update listing baru.



Sejak semalam aku kena jaga 2 otromen aku untuk 3 hari sebab babysitter anak2 aku pergi bercuti. Aktiviti semalam, settlekan hal2 rumah sewa client. Rumah Cyberjaya Wida, penyewa dah keluar dan kena cari penyewa baru. Jumpa dengan Wida dan bapaknya yang membersihkan unit tersebut. Bill api dan air tertunggak sahaja dan lebih 1k++ huh.. dah terima notis kuning untuk pemotongan bil api. Deposit api+air pun baru 500.00. Mungkin tuan2 rumah kena semak bil2 berkaitan secara berkala untuk pastikan bil2 sentiasa up to date. Rumah Shah Alam Wakif pun baru disewakan semalam dan selesai penerimaan full deposit dan serah kunci, setelah sekian lama jadi tukun. Ada beberapa penambahan yang penyewa mahukan, dan so far handyman aku dah settlekan pun petang tadi. Handyman makin cekap dan pantas buat kerja, good job for’em.

6 comments:

palie said...

1st..hahhaa...
fariz..cashflow game nak join tengok ja buleh ka?kena fee jugak ka..

MattDemon said...

Good luck for da smart partnership...idea yg sangat bagus...the more the merrier..:)

bling2 said...

ali ehsan pon bace blog fariz? cayalah...

ali, mmbr aku tanye yg jaga kaunter yg hok idung mancung tu dah kawen ke belum? haha

faris said...

@Bling2 : Member kau tu nama dia Tuah eh? Hahahah

Tuah said...

siotttt....

bling2 said...

hakhak

kat ehsan ade sorg
kat ncm ade sorg
kat pah ade sorg (tp xcun)
nnt aku nk tgk yg kat ss plak..

wow!!
ss auctioneer

Home Loan Calculator

Loan Calculator
Free loan calculator by Bankrate.com