Thursday, January 7, 2010

Ke Acara Lelongan Esok..

Aku baru nak warm up masuk semula acara lelongan bermula esok. 2nd January hari tu cuma Tuanbri yang turun auction. Ada a few unit yang client SS akan masuk esok. Begitu juga hari Sabtu. Dari segi keterujaan peribadi, aku lebih teruja dengan lelongan hari Sabtu. Kenapa?? Kita tunggu selepas hari Sabtu baru boleh cerita.. ada classic case yang kita akan jumpa. Sama ada called off atau tidak, tak tau lagi.. Tapi aku yakin tak called off.

Sepanjang minggu ini, aku lebih banyak menghabiskan masa di office dan survey rumah selain repair rumah. Di office pun aku banyak menerima kunjungan client dan rakan2. Salah satunya, Din. Sempat main game Cashflow101 lebih kurang sejam.

Macam biasa.. aku menang.. Hahaha..


Posing ala2 Tuanbri..


Sepatutnya nak bid rumah ni.. ada kesilapan teknikal.. tak jadi masuk. Bangunan tinggi kat belakang tu, rumah Elmo.


Leaking problem..

Client gua nak masuk ni esok..

Listing baru tiap2 hari ada keluar. Banyak.. 200-400 unit listing baru keluar setiap hari. Tapi sekarang, unit2 yang banyak dilelong lebih ke kawasan luar Lembah Kelang. Johor, Perak, Kedah, Penang, Negeri Sembilan dan Melaka. Not my area of experties, jadi aku ignore listing2 luar Lembah Kelang. Pun begitu, ada juga beberapa hot properties yang akan dilelong. Sri Penara tak terkecuali akan dilelong lagi mid January ini. Sri Penara tetap ada supply dari lelong. Cuma harga belian sahaja yang kita tak dapat jangka. Tapi aku harap pembida2 yang selalu bid tinggi dapat belajar sesuatu selepas terdapat kes Sri Penara di lelong semula selepas pembida membeli pada harga tinggi. Jangan bid tinggi2.. nanti kena top up atau loan tak lepas.. kena lelong semula...

7 comments:

Farid said...

Keep up the momentum..Insyaallah SS boleh pergi lebih jauh lagi..All the Best..

Wida said...

Rumah Elmo SAH ke? Aku tak ingat laa..

Hehe.. post pertama di 2010.. ramai rindu posting ko..

rynna99 said...

amik gam tutup muka tak tahan....

rynna said...

meh visit kedai aku kot ada baju fit anak2 ko tu..aku jual baju murah2 je...meh ar tlg kwn2 bisnes..ko tak pa dh kaye

Matjoe said...

muahahaha, amik gambar ala2 tuan bri.
sengal jgk laa aku tgk. apa2pun biar sengal tp kaya.

kondo penara, yaa, mari masuk bid

hope SS lg maju thn baru ni

sory laa faris, buat masa ni x pakai servis SS aku dh utilise loan so promotekn company ko jer laa kalau ada org happen to bertanya kat aku

faris said...

@Wida : Rumah lelong Elmo.. kan Elmo ada sebijik rumah lelong je.. tak tau la taun ni bila dia nak start beli lagi.. mungkin nak tunggu H/xtra dulu kot.

@Rynna : Bila pulak aku dah kaya ni.. kau lagi kaya pada aku.. nanti aku usha baju kat blog kau..

@matjoe : Slow2 allign balik financial, allign commitment, Insyaallah boleh cargass balik beli rumah..

jeguk said...

rumah yg leaking problem...ape solution dia?macam kronik jek..

Home Loan Calculator

Loan Calculator
Free loan calculator by Bankrate.com