Thursday, January 1, 2009

Selamat Datang 2009

Tahun baru telah tiba. Apa yang kita akan buat tahun ini? Untuk aku secara peribadi, matlamat telah di tetapkan. Mari realisasikan!!!!

1) Membeli 3 buah hartanah. Target minimum untuk aku sahaja. Buat masa sekarang aku masih lagi menumpukan hartanah jenis pangsapuri atau kondominium. Target ini tidak termasuk projek JV. Kalau ada projek JV, itu cuma kegiatan sampingan atau bonus. Projek JV lebih kepada short term investment.

2) Merancang percutian untuk 2010. Aku suka merancang satu percutian besar setahun atau sekurang-kurangnya 6 bulan lebih awal. Untuk 2010, aku nak buat cara backpakers. Aku akan mula mencari tempat yang sesuai untuk aku buat cara backpackers ini. Destinasi percubaan adalah sekitar Negara-negara Asia dahulu (Vietnam, Laos, Myanmar, Thailand..). Mungkin percutian cara backpackers akan mengambil masa 1-2 minggu. Ada berani nak join aku? Sebelum 2009 tamat, aku akan pastikan aku ada beberapa orang yang akan turut serta dalam percutian cara backpackers ini, dan aku akan tetapkan lokasi, maklumat berkaitan dan tempahan untuk motel/bilik dan tiket penerbangan. Budget kena kira. Percutian kedua, adalah bersama famili, tengah nak pilih destinasi. Adakah Indonesia? London? Gold Coast? Atau setakat Singapore je? Atau buat Umrah? Nak kena pikir.. naik flight? Naik train? Macam best naik train lama2.. Tahun ni punya percutian aku dah rancang tahun lepas. Cuma tunggu tarikh je.

3) Memulakan perkhidmatan membida berpakej dan memajukan perkhidmatan ini. Setelah aku register sebagai real estate agent, aku harap ramai yang akan berdaftar dengan aku, sebelum pergi membida. Detail pakej akan di keluarkan minggu hadapan. Sila dapatkan perkhidmatan aku. Mari membeli property beramai2. Jangan hanya melihat. Tingkatkan tabungan anda. Belilah hartanah. Register dengan aku. Kita kaya bersama!!!

4) Meluaskan network untuk melengkapkan pakej yang aku offer. Kalau nak maju, nak bersaing, pakej kena menarik, terbaik dan berkualiti. Kena luaskan network di kalangan lawyer, baker, contractor dan lain2. Kalau buat sambil lewa, aku hanya akan menjadi Melayu di takuk yang lama. Kita tidak mahu menjadi Melayu yang di cop malas, dengki, suka pakai kabel, kerja nak senang, suka berangan tanpa action, dan lain2 (sila tambah sendiri sikap buruk orang kita..). Kita mesti maju dan berdaya saing atas kekuatan dan kemampuan kita. Tolong menolong. Berubah untuk kejayaan!!


4 cukup. Hari ni takde masa nak berfikir banyak. Macam mana dengan anda semua?

4 comments:

mercly said...

semua ada azam...azam aku hanyalah utk ada azam. tengah nak buat...

kayzen said...

takde azam tambah bini baru ker?,.. warghahahaha

faris said...

@mercly : ye.. silalah berazam.. tak dapat banyak.. sikit pun jadi..

@kayzen : tambah bini baru takde dalam senarai. Tambah anak ada la.. hahahaha

fariz said...

mcm menarik jer back packers nie...kalau ada rezki mau join...mau pergi mana?indon?thailand?

Home Loan Calculator

Loan Calculator
Free loan calculator by Bankrate.com