Wednesday, February 18, 2009

OCBC Memory Remains.. Kehidupan di Teruskan.

Semalam adalah hari terakhir aku bekerja sebagai banker. Keputusan yang agak pantas dan drastik pada tahun ini. Tapi itulah aku, suka ambil risiko. Hidup perlukan cabaran dan risiko untuk berjaya. Itu pendapat aku. Dah hampir 3 tahun aku bersama OCBC dan hampir lapan aku aku kerja sebagai banker. Tiba masa untuk aku move on dan teruskan bidang yang aku minat, hartanah. Terima kasih pada semua kawan2 yang membantu aku selama ini. Keputusan yang aku buat memang ada kena mengena dengan kawan2 semua. Siri perbincangan aku dengan Pie, Juruukur, Bri dan Team manager aku di OCBC mempengaruhi 10% keputusan yang membuatkan aku nekad untuk berhenti apatah lagi aku dah register sebagai Real Estate Negotiator dan aku nampak peluang yang ada. Lagi 90% keputusan aku sendiri, sebab aku tak nak salakan orang lain kalau aku gagal. Kita yang tentukan hala tuju hidup kita.



Memang sayang aku nak tinggalkan OCBC, tapi kehidupan perlu diteruskan, kemajuan perlu dicapai. Kita tak boleh sentiasa berada dalam zon selesa untuk berjaya. Aku bermula dalam bidang hartanah sejak aku bekerja di OCBC. Apa yang aku ceritakan dalam blog aku ini tentang teknik cari modal, teknik beli hartanah, semua tu hanya selepas aku bekerja di OCBC. Memang banyak jasa OCBC pada aku dari segi gaji dan masa untuk aku belajar tentang hartanah. Aku bermula dalam bidang hartanah dengan carian2 internet untuk pembelian rumah baru dan subsale, kemudian aku jumpa peluang2 hartanah lelong, aku beranikan diri untuk membeli, kemudian aku jumpa Bicara Jutawan dan mula berkawan dengan pelabur2 hartanah yang lain. Langkah semakin laju dan kini network kita pun makin berkembang. Teruskan dengan pelaburan kita. Apa ilmu yang aku ada, insyaAllah aku akan kongsikan. Walaupun aku dah ada company, tapi aku tetap sama. Apa yang penting, jujur, bermaklumat, kerja yang pantas dan cekap, aku yakin aku boleh berkembang.





Sibuk tetap sibuk. Walaupun aku kerja sendiri sekarang, banyak que job yang aku kena selesaikan. Ramai yang menaruh harapan pada Satu Solution untuk realisasikan impian pelaburan hartanah mereka. Ya, aku akan usahakan.

*Din malu2 muka nak masuk blog.

*Dalam batch aku, aku sorang je Officer yang tinggal, yang lain semua Team Manager. Semalam gi lunch dengan Team Managers aku je. Mugin, Rueben and Fix.. jumpa lagi.
Previous Post
Next Post

22 comments:

  1. faris.. tahniah sebab ko betul2 berani.. bagus bagus

    ReplyDelete
  2. insyaallah aku akan support satu solution, yg pasti 1 free marketing from me, well that the least i can do to help.. all d best bro..

    ReplyDelete
  3. Bro,

    Cam aku cakap before.."a thousand journey begins with the first step.."

    So kalau tak start, biler lagi..memang aku akui kadang2 bila berada di dalam comfort zone..kita akan automatik menjadi pasif...tak think out of the box..tapi setakat maner sihat nya financial kita ngan comfort zone sekarang..kalu nak test..cuba berenti keje besok...adakah boleh mengecapai life yg sama, better or worst..confirm tak ramai yg sanggup berenti keje esok..maknya financial still tak strong...tak cukup sihat untuk menghadapi hari mendatang..

    So, my point here is you've taken such a drasctic and brave action..never look back..!.. I wish I have ur guts bro!

    Good luck for the future undertaking..just maintain the pace..I am really sure you'll be successful and ultimate landlord!

    Regards.

    Matt

    ReplyDelete
  4. congrat kawanku.....
    ko memang camtu sejak aku kenal ko.......risk taker...teruskan usaha yg penting kita tak lupa dari mana kita mula........kalo ade chance bisnes aku contact ko...

    ReplyDelete
  5. aaa...have a better path on your own way...good luck sifu..

    ReplyDelete
  6. Notin much to say..Just aku doakan semoga berjaya dan yang pastinya aku akan support service kau nnt.Brpn bkn utk aku,maybe untuk kenalan2 yg sme2 mencari peluang didalam pelaburan hartananh nnt.Insyaallah.Lagipn,9 dr 10 punca rezeki dtgnyer dr perniagaan kan..So,kuatkn semangat,tekun disamping kekalkn service yg baik..Insyaallah anda akn berjaya.Amin

    ReplyDelete
  7. wah bro, satu solution ade keje kosong x? hehehe.

    kalo nak bid kat ng chan mau @ ehsan, tp bro xdak mase @ auction tu jalan serentak, boleh panggil aku. aku bole jadi runner xbertauliah satu solution. hehehe.

    ape2 pon, i'm looking forward to this upcoming 26 feb 09.

    semoga ada rezki dari Allah, amin :)

    ReplyDelete
  8. tahniah sifu...

    and good luck to your journey...

    geng2 PMC dan BJ pasti support sifu...!!!!

    cayalah 1 solution...

    ReplyDelete
  9. tahniah faris..semoga lepas ni bertambah lagi rezeki..

    ReplyDelete
  10. aku ingat ko kena letak nick baru la faris..

    Faris Rambo..mau ka?hehehe

    mmg tepat dgn personaliti ko dan fizikal ko..haha..

    anyway, goodluck!dtg KD sound la..boleh minum..

    ReplyDelete
  11. weh,

    asal masukkan gambar aku plak ni??
    malu lah aku wei...

    tahniah faris, mugin cakap ko ambik langkah bijak!!!

    tak dpatla nak spark n isap rokok same nanti...

    papehal leh ctc dlam sms ye...

    jom makan korean nak? ngn bri sekali...

    ReplyDelete
  12. Tahniah Faris..
    keputusan menongkah arus
    .. dan mengharung onak duri,..
    memang kawan respect..

    semoga berjaya dan terus maju..
    menyahut cabaran alami..

    ReplyDelete
  13. caya lahh fariss ...

    kentalll .. mantapp .. mantull .. semua ada...

    aku entah bilaa nakk resignn .. masih dlmm zon selesa... hehehehe ..

    ReplyDelete
  14. Good luck friend! Semoga rezeki ko semakin bertambah..... Aminnn....

    ReplyDelete
  15. Good luck bro. Semoga makin success

    ReplyDelete
  16. Congrats & all the best bro!

    SG HUB - Cards

    ReplyDelete
  17. Tahniah Faris...suatu keputusan yg pantas & berani. Tidak sentiasa dalam zon selesa demi utk berjaya. Aku belum sanggup meninggalkan confort zone tapi tengoklah kalau ada rezeki... All the best bro.

    ReplyDelete
  18. tahniah bro..
    go..go.. faris.
    tuanbri bila pulak?coming soon?

    bugee..

    ReplyDelete
  19. TQ Ms Vee.. dah hampir 2 bulan aku berhenti dari OCBC.. bebas dari stress jawab call.. gila best!!

    ReplyDelete